tisdag 16 april 2013

Tankar om en text

Mamma hade ont. Men hon envisades ändå med att följa med och handla. Jenna leder mammas cykel, Ica-kassarna dinglar över varsin styrearm och på pakethållaren sitter ännu en kasse fastklämd. Mamma går på kryckor. De klickar mot asfalten.

När jag läser detta känner jag att det inte bara är mamman som har ont utan även hennes dotter som
lider med henne. Att det gör även ont i Jenna för att hennes mamma är så sjuk och alltid känner smärta och får se hennes mamma varje dag och påminnas om hennes sjukdom och tillstånd varje gång dom ses då hennes mor går med kryckor och har svårt att resa sig och röra sig över huvud taget.
Jag kan själv inte föreställa mig hur svårt och jobbigt jag hade tyckt det varit att bara ha en förälder kvar som man vet kommer dö och veta om att när det sker kommer man få bo hos sina mor-föräldrar istället för sin far som har en egen familj. Bara skolan kan vara jobbig nog och sen behöva hjälpa en sjuk mor varje dag och ordna allting vardagligt arbete själv sliter verkligen på ens liv och vardag. Jag hade inte orkat med det särkilt länge. Det är verkligen en tuff situation Jenna sitter i.
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar