söndag 21 april 2013

Textilslöjd, En Anning EKO Kollektion.

Varför jag har valt det material jag har till T-shirten är för att det är ett bra miljövänligt skönt tyg att använda sig av och har fin bläck-svart färg som jag tycker om. Jag har inte letat information om var tyget har tillverkats av och har inte heller tittat på hur jag ska ta hand om det. Men det är nånting jag ska ta och kolla upp när det väl blir dax för att tvätta tyget. Eftersom jag bara har använt mig utav ett material och tyg så blir det nog ganska enkelt att komma på hur det ska skötas.

Jag har inte använt mig av någon direkt teknink utan gjort mycket med symaskin. Där emot material är det de ekologiska tyget jag talat om innan och vanlig svart tråd.

Jag blev inte riktigt klar med min T-Shirt men jag har tyckt att det jag gjort blev bra och det gick ganska lätt. Var lite osäker ibland då jag inte var säker på hur man gjorde en viss sak korrekt. Jag har inte haft några större problem utan det har mest varit då jag inte riktigt vet hur jag ska göra. Jag tycker att v-ringningen blev snygg och att T-shirten ser ut att passa bra. Det känns bra att ha arbetat med ett miljövänligt tyg och inte något annat tyg där man inte kan räkna med att materialet har tagits fram på rätt sätt.

Tröjan ser ut så som jag ville ha den, enkel och stillren med en ringning som snyggar till den lite och den är ju som sagt tänkt som en vanlig T-shirt och inte vara speciellt utstickande utan bara vara ett skönt plagg att ha till vardags. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar