onsdag 15 maj 2013

Vuxen?

Anledningen till att Jenna känner så är för att hon gör allting en vuxen person behöver göra. Som att tvätta, betala räkningar, handla och laga mat. Hon gör allting som behöver göras i ett hushåll själv. Det låter nästan som att det bara är hon som lever i lägenheten när hon berättar vad hon faktiskt kan göra som inte hennes mormor tror att hon inte klarar. Ibland har jag tänkt så då jag upplevt och nått mina drömmar och mål i tidig ålder. För det är inte alla som har lyckats uppfylla sina drömmar som att se och träffa sin största idol eller resa till ett drömresemål. Utan uppnår sina drömmar först i vuxen ålder och när dom har egen inkomst eller har tiden. Min dröm var att få se och träffa en artist som medverkade i melodifestivalen 2010. Han kallar sig Neo och har en fantastisk falsett och är otroligt skiklig sångare och gör alltid bra framförande med energi och glädje. Jag har träffat honom mer än en gång och kommer aldrig glömma första gången vi sågs och hur glad jag var just då och efteråt och hur glad jag är idag.  Men även då man tyckt att ens klass kamrater beter sig väldigt omoget i jämförelse med en själv.

Jenna blir ju ytterst förvånad när Ullis börjar prata med henne och faktiskt snakar med henne på allvar och inte bara fråga om vilken lektion dom har och sen ignorera henne. Hon tror ju bara att Ullis vill henne illa, utnyttja henne eller utsätta henne för nånting förnedrande. Så hon avvaktar och är lite försiktig av sig när Ullis ber henne komma på fest och liknande.

Det var väl det här citatet "Tretton säger dom, men jag tror inte på det" eftertsom jag kände igen mig själv i det men citat är egentligen ganska bistert. För det är ju engentligen inget roligt att behöva göra allting åt en människa. För i hennes fall så är ju hennes syn på sin ålder inget roligt för att hon har inte som jag uppnåt dom flesta utav mina mål och drömmar utan för att hon måste göra allt "vuxen-jobb" som ingår i vuxen livet. 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar