lördag 14 september 2013

Svenska Bokuppgift. Ninas resa 2


Det var ett krig emot smutsen samtidigt som miljoner dog i sjukdom och flera blev skjutna när dom gjorde nånting som dom egentligen inte fick göra enligt soldaterna eller dom styrde och hade hand om gettot. Dennna blid visar, smuts, död och att det är ett krig det handlar om i grund och botten eftersom att mannen har en soldat uniform och att man antar att han blivit skjuten eller dödad på annat viss av fienden. Som man kan se så är det ung man på bilden och det jag relaterar till vad det gäller mannens ålder är att både unga, som gammla, som barn, dog i gettot av olika anledningar. Jag kan själv inte fatta hur hemskt det är, kanske för att jag själv aldrig har sett ett liv slockna mitt framför mig. Men det är heller inget jag väljer att tänka på. Kanske man skulle lägga fler tankar på det, kanske inte...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar