söndag 24 mars 2013

Hur en vän ska vara

En vän ska inte ljuga för en utan vara ärlig och inte heller skvallra om nånting man har sagt. Hur en kompis bemöter en kan jag tycka är viktigt. När jag blir bemöt av en vän så vill jag se en gljädje i människan som säger "Hej! Vad kul att se just DIG!" Det är nog den härligaste känslan man kan få när en människa man känner väl eller en vän bemöter en med sådan glädje och positivitet. För då blir man själv väldigt glad och kan ge en härlig energi tillbaka och det blir en god stämmning. Man har även ett krav på sig själv att vara den vän man vill vara och verkligen vissa intresse och bry sig om den andra för om jag bryr mig om min kompis bryr min kompis om mig. Jag går lite efter "den gyllene regeln" kan man säga. Det du vill att andra ska gör för dig ska du också göra för dom. Det är nånting som jag tänker på då och då för att vara en bra medmänniska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar