tisdag 26 mars 2013

Tankar, citat och om skolan

Jenas tankar om...

Zakke "Han har det finaste leendet av dom alla"
Jenna tycker att Zakke är den finaste och snyggaste killen som finns och är kär i honom även om dom aldrig talats vid och Zakke har heller inte tittat på Jenna nån gång.
 
Mamman "Mamma är ärlig, alltid öppen och ärlig"
Jenna säger så om sina mamma för att hon verkligen tycker om henne men hon är också rädd för att hon ska dö och är trött på att vara orolig och rädd för att cancern ska ta hennes mor ifrån henne. Hon tycker även det jobbigt för att hon behöver hjälp väldigt ofta och Jenna är tvungen att göra en massa saker åt henne. Hon är även arga på mamma men hon är arg för att hon är ledsen över mammans tillstånd.

Ullis "Jag heter Ullis, jag kallas knullis wo-hoo"
Säger Jenna när hon håller på och skämtar om Ullis och hur hon är. Hur patetisk och korkad hon tycker hon är. Men samtidigt så märker man det mer och mer ju längre man kommer i boken att Jenna ändå vill vara som Ullis och vara populär. Synas bland killarna och vara cool.

Reglerna för att man ska vara någon är:
Man ska dricka öl på helgerna (alternativt cider).
Ha stora bröst om man är tjej,
inte plugga,
röka varje eller varanan rast.


Nja... inte direkt... nä...

Jag tycker inte det riktigt passar in på våran skola, eller i alla fall inte i vårat spår. 7-8:ornas spår. Dom som är med vissa rökande nior ibland är väl någon enstaka från 7/8:an som röker. Jag vet inte alls hur det är om det är några som dricker, Jag känner inte till det. Dom som jag vet om som röker är väl mer av sitt egna gäng och visar sig inte coola för hela skolan utan bara för sina närmsta kompisar. Så nä, jag tycker inte det är så. mycket stor del utav åttorna och sjuorna håller sig borta från drikande och rökande och sen så är det ju från person till person det där med att plugga. Att plugga gör man för sin egen skull och struntar inte i det för att vara cool. Det skulle jag inte påstå att folk inte gör sina läxor för att vara cool utan för att dom har glömt det eller struntat i det för dom inte orkat med det. Sen det här med stora bröst är nog inget man tänker på. Jag märker inte av att folk blir olika seda eller behandlade för sina kroppar utan för hur dom är som person och mot andra. Nej, det är inte så på Skogstorp skolan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar